Najważniejsze aktualności Powiatowego Urzędu Pracy w Raciborzu
Gminny Komisarz Spisowy w Raciborzu ogłasza otwarty i konkurencyjny uzupełniający nabór kandydatów na rachmistrzów spisowych
NSP 2021 będzie przeprowadzony w terminie od 1 kwietnia do 30 września 2021 r., według stanu na dzień 31 marca 2021 r., godz. 24.00.
Termin składania ofert: 15 – 28 czerwca 2021 r.
Kandydat na rachmistrza spisowego powinien spełniać następujące warunki:
a. mieć ukończone 18 lat,
b. cieszyć się nieposzlakowaną opinią,
c. posiadać co najmniej średnie wykształcenie,
d. posługiwać się językiem polskim w mowie i piśmie,
e. nie być skazanym prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe.
Informacje ogólne:
1. Dane kandydatów na rachmistrzów spisowych są rejestrowane w Systemie Ewidencji Rachmistrzów (SER) przez upoważnionego pracownika urzędu miasta/gminy w Raciborzu. Kandydat na rachmistrza spisowego, którego dane zostaną zarejestrowane w systemie SER, otrzyma login do aplikacji e-learning, a na wskazany w ofercie adres e-mail zostanie wysłane hasło umożliwiające dostęp do tej aplikacji.
2. Na podany w ofercie adres e-mail będą przekazywane informacje o terminie i formie szkolenia, którego ukończenie z wynikiem pozytywnym będzie warunkiem koniecznym do uzyskania możliwości kwalifikacji na rachmistrza spisowego.
3. Kandydat na rachmistrza zobligowany jest do wzięcia udziału w szkoleniu przeprowadzanym w trybie zdalnym. Szkolenia dla rachmistrzów spisowych obejmować będą część teoretyczną oraz część praktyczną. Egzamin kandydata na rachmistrza spisowego, przeprowadzany po szkoleniu, będzie realizowany za pomocą aplikacji elearning. Kandydat podczas szkolenia i egzaminu po szkoleniu posługuje się własnym urządzeniem z dostępem
do Internetu (rekomendujemy laptop, komputer, tablet). Kandydat, który nie weźmie udziału w całości szkolenia, nie może przystąpić do egzaminu kończącego szkolenie.
4. Kandydaci, którzy uzyskają pozytywny wynik z egzaminu (co najmniej 60% poprawnych odpowiedzi), zostaną wpisani na listę osób zakwalifikowanych do pełnienia roli rachmistrza. O kolejności na liście decydować będzie najwyższa liczba punktów uzyskanych na egzaminie przez kandydatów z danej gminy (jako pierwsze kryterium) oraz najkrótszy czas, w jakim zostanie napisany test, w przypadku takiej samej liczby uzyskanych punktów (jako
drugie kryterium). Na liście będą zamieszczone przy każdym z kandydatów wyniki obu tych kryteriów.
5. Kandydaci, którzy uzyskają najwyższe miejsce na liście, zostaną powołani na rachmistrzów spisowych (w liczbie adekwatnej do potrzeb), a następnie podpiszą umowę zlecenia z dyrektorem urzędu statystycznego – jako
zastępcą wojewódzkiego komisarza spisowego. Pozostali kandydaci, których liczba przekracza zapotrzebowanie w danej gminie, stanowić będą zasób rezerwowy.
6. Kandydat ma prawo wglądu do swojego testu i uzyskanego wyniku – niezwłocznie po ogłoszeniu wyników egzaminu testowego oraz żądania sprawdzenia przez WBS poprawności tego wyniku.
7. Kandydat, po powołaniu na rachmistrza spisowego, zobowiązany jest do przesłania za pośrednictwem aplikacji e-learning danych niezbędnych do zawarcia umowy zlecenia oraz zdjęcia do identyfikatora, które powinno
spełniać określone wymagania:
a. jednolite tło, oświetlone, pozbawione cieni i elementów ozdobnych oraz innych osób,
b. format pliku – JPG,
c. rozmiar rzeczywisty zdjęcia – 23x30mm, co odpowiada:
• przy rozdzielczości 300 dpi, rozmiarowi 272x354 pixeli,
• przy rozdzielczości 600 dpi, rozmiarowi 543x709 pixeli.
Do głównych zadań rachmistrza spisowego należeć będzie:
1. Przeprowadzenie wywiadów bezpośrednich lub telefonicznych, w zależności od aktualnej sytuacji związanej z pandemią COVID-19, z wykorzystaniem urządzenia mobilnego wyposażonego w oprogramowanie dedykowane do przeprowadzenia spisu (interaktywną aplikację formularzową), które zostanie mu przekazane na podstawie protokołu przekazania stanowiącego załącznik do umowy zlecenia;
2. Zebranie danych według ustalonej metodologii i zgodnie z kluczem pytań w aplikacji formularzowej;
3. Przejęcie części zadań innych rachmistrzów spisowych w sytuacji awaryjnej, np. gdy zmniejszy się liczba
rachmistrzów w gminie z powodu rezygnacji, zachorowań itp. lub dotrzymanie terminu realizacji spisu będzie zagrożone.
Do złożenia oferty przez kandydata na rachmistrza spisowego można skorzystać z formularza „Formularz – oferta kandydata na rachmistrza spisowego do narodowego spisu powszechnego ludności i mieszkań w 2021 r." (druk do pobrania), zawierającego:
1. Dane osobowe i kontaktowe:
a. imię (imiona) i nazwisko,
b. datę urodzenia,
c. adres zamieszkania,
d. numer telefonu,
e. adres e-mail,
2. Oświadczenie o:
a. nieskazaniu prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe,
b. posiadaniu co najmniej średniego wykształcenia,
c. znajomości języka polskiego w mowie i piśmie,
d. świadomości odpowiedzialności karnej za złożenie fałszywego oświadczenia.
Składanie ofert:
1. Kandydat na rachmistrza spisowego w NSP 2021 może składać dokumenty osobiście w siedzibie Urzędu Miasta Racibórz ul. Króla Stefana Batorego 6 pokój nr 7 lub za pośrednictwem: poczty elektronicznej na skrzynkę e-mailową urzędu: rachmistrz@um.raciborz.pl, platformy ePUAP albo operatora pocztowego (w tym m.in. Poczty Polskiej, firm kurierskich). O dacie wpływu dokumentów decyduje:
a) w przypadku osobistego złożenia dokumentów do urzędu lub doręczenia ich za pośrednictwem kuriera – data dostarczenia do urzędu,
b) w przypadku wysłania dokumentów pocztą elektroniczną na skrzynkę e-mailową urzędu wskazaną w ogłoszeniu – data wprowadzenia zgłoszenia do środka komunikacji elektronicznej nadawcy (data wysłania wiadomości e-mail),
c) w przypadku wysłania dokumentów poprzez platformę ePUAP – data wysłania zgłoszenia przez nadawcę, która powinna być równoznaczna z datą wpływu na urzędową skrzynkę na ePUAP (pojawienie się zgłoszenia w systemie teleinformatycznym),
d) w przypadku przesłania dokumentów Pocztą Polską – data stempla pocztowego.
2. Oferty kandydatów złożone po terminie, w inny sposób niż określony w ogłoszeniu lub bez kompletu wymaganych dokumentów, nie będą brane pod uwagę w postępowaniu rekrutacyjnym.
3. Więcej informacji na temat spisu można uzyskać na stronie BIP Urzędu Gminy oraz w Gminnym Biurze Spisowym w Raciborzu - nr tel. 327550613 e-mail: nsp2021@um.raciborz.pl
Gminny Komisarz Spisowy
Prezydent Miasta Racibórz
Zagnieżdżone portlety
Nabory wniosków na aktywne formy wsparcia
Nabór wniosków na dotacje na działalność gospodarczą - 2024 r. - ZAKOŃCZONY
Powiatowy Urząd pracy w Raciborzu ogłasza nabór wniosków o dofinansowanie (przyznanie jednorazowo...
Nabór wniosków o refundację kosztów wyposażenia lub doposażenia stanowiska pracy - 2024 r. - ZAKOŃCZONY
Powiatowy Urząd Pracy w Raciborzu ogłasza nabór wniosków o refundację kosztów wyposażenia lub...
Nabór wniosków na prace interwencyjne - 2024 r. - ZAKOŃCZONY
Uprzejmie informujemy, iż Powiatowy Urząd Pracy w Raciborzu prowadzi nabór wniosków na prace...
Nabór wniosków na staż - 2024 r.
Uprzejmie informujemy, iż Powiatowy Urząd Pracy w Raciborzu prowadzi nabór wniosków na staż ze...
Nabór wniosków na dofinansowanie wynagrodzenia za zatrudnienie bezrobotnego, który ukończył 50 rok życia - 2024 r. - ZAKOŃCZONY
Uprzejmie informujemy, iż Powiatowy Urząd Pracy w Raciborzu prowadzi nabór wniosków na...
Nabór wniosków na bon zatrudnieniowy - 2024 r. - ZAKOŃCZONY
Uprzejmie informujemy, iż Powiatowy Urząd Pracy w Raciborzu prowadzi nabór wniosków na bon...
Nabór wniosków na bon na zasiedlenie - 2024 r.
Powiatowy Urząd Pracy w Raciborzu ogłasza nabór wniosków na bon na zasiedlenie dla osób bezrobotnych...
Nabór wniosków o sfinansowanie kosztów kształcenia ustawicznego pracowników i pracodawców ze środków Krajowego Funduszu Szkoleniowego 2024 - ZAKOŃCZONY
W związku z przyznaniem środków Krajowego Funduszu Szkoleniowego (KFS) w...
Informacje znajdują się na stronie https://wcrrybnik.wp.mil.pl/pl/.
Kontakt: e-mail: wcrrybnik@ron.mil.pl lub tel.: 261 124 708
Lucyna Hoffmann – 324154550 wew. 213
Gabriela Janda 324154550 wew 215
Aktywizacja osób bezrobotnych zarejestrowanych w Powiatowym Urzędzie Pracy w Raciborzu (I)
Rusza projekt pn.: „Wsparcie cudzoziemców przez PSZ województwa śląskiego" w konkursie „Razem Możemy Więcej – Pierwsza Edycja Programu aktywizacyjnego dla cudzoziemców na lata 2022-2023".
Powiatowy Urząd Pracy w Raciborzu wraz z pięcioma innymi urzędami pracy z województwa śląskiego zawarł z Wojewódzkim Urzędem Pracy w Katowicach porozumienie, na mocy którego przystąpił do realizacji...
Zapraszamy do udziału w projekcie pn. "Indywidualizacja od nowa – podejście case management w PSZ województwa śląskiego" Powiatowy Urząd Pracy w Raciborzu informuje, iż rozpoczął realizację projektu...
Powiatowy Urząd Pracy w Raciborzu informuje, iż opłata w związku
z wnioskiem o wydanie zezwolenia na pracę sezonową cudzoziemca lub oświadczeniem o powierzeniu wykonywania pracy cudzoziemcowi wynosi 30 zł.
Getin Noble Bank 46 1560 1140 2005 2999 2000 0013
Powiatowy Urząd Pracy w Raciborzu
ul. Klasztorna 6
47-400 Racibórz
tytułem: zezwolenie na pracę sezonową cudzoziemca (z podaniem imienia
i nazwiska cudzoziemca) lub oświadczenie o powierzeniu wykonywania pracy cudzoziemcowi (z podaniem imienia i nazwiska cudzoziemca)
Dowód wpłaty należy dołączyć do wniosku o wydanie zezwolenia na pracę sezonową cudzoziemca lub oświadczenia o powierzeniu wykonywania pracy cudzoziemcowi.
Projekt pn. „Klub Integracji Społecznej w Raciborzu". Stowarzyszenie PERSONA w Raciborzu wraz z Powiatowym Urzędem Pracy w Raciborzu oraz Centrum Rozwoju Inicjatyw Społecznych z siedzibą w Rybniku podpisało porozumienie dotyczące realizacji Projektu pn. „Klub Integracji Społecznej w Raciborzu" . Projekt...