Statystyka jarosławskiego rynku pracy

Print Drukuj

Podstawowe informacje statystyczne - stan na 30.06.2025 r.

Liczba bezrobotnych - 4380, w tym 2214 kobiet.
Liczba bezrobotnych z prawem do zasiłku - 723, w tym 368 kobiet.
Liczba zgłoszonych miejsc pracy i miejsc aktywizacji zawodowej w czerwcu 2025 r. - 63.


Więcej informacji statystycznych znajduje się w zakładce Statystyka lokalnego rynku pracy, w której zamieszczone są:

1. Sprawozdania miesięczne MRPiPS-01, MRPiT-01 za 2021 r.,  MRiPS-01 za 2022 r. i 2023 r., MRPiPS-01 za 2024 r. oraz MRPiPS-01 za 2025 r. zazawierające dane o:

  • strukturze i bilansie bezrobotnych
  • aktywnych formach przeciwdziałania bezrobociu   
  • poszukujących pracy, osobach uprawnionych do dodatku aktywizacyjnego, cudzoziemcach
  • wolnych miejscach pracy i miejscach aktywizacji zawodowej
  • zwolnieniach grupowych i zwolnieniach monitorowanych
  • strukturze bezrobotnych oraz poszukujących pracy według czasu pozostawania bez pracy, wieku, wykształcenia i stażu pracy

2 .Sprawozdania miesięczne MRPiPS-01 (MPiPS-01) za lata 2010-2020 zawierające dane o:

  • strukturze i bilansie bezrobotnych
  • aktywnych formach przeciwdziałania bezrobociu
  • poszukujących pracy
  • pośrednictwie pracy i wybranych formach aktywizacji
  • zwolnieniach grupowych i zwolnieniach monitorowanych

3. Sprawozdania kwartalne Załącznik 1 do Sprawozdania MRPiPS-01 (MPiPS-01) za lata 2010-2020 zawierające dane o:

  • bezrobotnych oraz poszukujących pracy według czasu pozostawania bez pracy, wieku, poziomu wykształcenia i stażu pracy

Ponadto Powiatowy Urząd Pracy w Jarosławiu gromadzi od 2021 roku dane statystyczne w następujących sprawozdaniach:

  1. Załącznik 1 do sprawozdania MRiPS-01 (MRPiT-01) "Bezrobotni oraz wolne miejsca pracy i miejsca aktywizacji zawodowej według zawodów i specjalności"
  2. Załącznik 2 do sprawozdania MRiPS-01 (MRPiT-01) "Poradnictwo zawodowe, szkolenie bezrobotnych i poszukujących pracy, staż i przygotowanie zawodowe dorosłych, kształcenie ustawiczne"
  3. Załącznik 3 do sprawozdania MRiPS-01 (MRPiT-01) "Bezrobotni według gmin"
  4. Załącznik 4 do sprawozdania MRiPS-01 (MRPiT-01) "Umowy z agencjami zatrudnienia, programy specjalne, programy regionalne, Programy Aktywizacja i Integracja, zlecenia działań aktywizacyjnych"

oraz dane statystyczne za lata 2010-2020 w następujących sprawozdaniach:

  1. Załącznik 2 do sprawozdania MRPiPS-01 (MPiPS-01) "Bezrobotni według rodzaju działalności ostatniego miejsca pracy, poszukujący pracy oraz wolne miejsca pracy miejsca aktywizacji zawodowej"
  2. Załącznik 3 do sprawozdania MRPiPS-01 (MPiPS-01) "Bezrobotni oraz wolne miejsca pracy i miejsca aktywizacji zawodowej według zawodów i specjalności"
  3. Załącznik 4 do sprawozdania MRPiPS-01 (MPiPS-01) "Poradnictwo zawodowe, szkolenie bezrobotnych i poszukujących pracy, staż i przygotowanie zawodowe dorosłych, kształcenie ustawiczne"
  4. Załącznik 5 do sprawozdania MRPiPS-01 (MPiPS-01) "Bezrobotni oraz poszukujący pracy zamieszkali na wsi według czasu pozostawania bez pracy, wieku, poziomu wykształcenia i stażu pracy"
  5. Załącznik 6 do sprawozdania MRPiPS-01 (MPiPS-01) "Formy wsparcia klientów urzędów pracy"
  6. Załącznik 7 do sprawozdania MRPiPS-01 (MPiPS-01) "Bezrobotni według gmin"
  7. Załącznik 8 do sprawozdania MRPiPS-01 (MPiPS-01) "Umowy z agencjami zatrudnienia, programy specjalne, programy regionalne, Programy Aktywizacja i Integracja, zlecenia działań aktywizacyjnych"
  8. MRPiPS-07 (MPiPS-07) "Sprawozdanie o osobach niepełnosprawnych bezrobotnych i poszukujących pracy niepozostających w zatrudnieniu".

Kontakt dotyczący sprawozdań:
Justyna Podolak
tel. 16 734 11 11 wew. 277

Informacje o publikacji dokumentu


Statystyka lokalnego rynku pracy - rok 2025

Print Drukuj
Informacje o publikacji dokumentu


MRPiPS01_06_25

Print Drukuj
Informacje o publikacji dokumentu


Kontakt z Urzędem

Print Drukuj

Powiatowy Urząd Pracy w Jarosławiu

Adres: ul. Słowackiego 2, 37-500 Jarosław

Telefon: +48 16 734 11 11

Faks: +48 16 621 21 88 wewn. 116

Adres do doręczeń elektronicznych

(e-Doręczenia):  AE:PL-68264-13556-CJJRC-24

Skrytka podawcza

ePUAP: /PUP_Jaroslaw/SkrytkaESP

Portal praca.gov.pl: https://praca.gov.pl

e-mail: pup@jaroslaw.praca.gov.pl

e-mail: rzjr@praca.gov.pl 

Skrzynka podawcza:

Skrzynka podawcza znajduje się przy drzwiach wejściowych przy ul. Słowackiego 2. W skrzynce można pozostawiać korespondencję. Prosimy, aby składane dokumenty były trwale spięte lub znajdowały się w kopertach wraz z podanym w sposób czytelny aktualnym numerem telefonu oraz adresem e-mail. Proszę nie wrzucać dokumentów w koszulkach plastikowych. Skrzynka opróżniana jest każdego dnia roboczego o godzinie 7.00 oraz o godz. 14.50. Dokumenty wpływające po godzinie 14.50 otrzymują datę wpływu dnia następnego.

Godziny pracy Urzędu

poniedziałek - piątek    700 - 1500

Godziny przyjmowania intresantów

poniedziałek - piątek    730 - 1430

Informacje o publikacji dokumentu


Krajowy Fundusz Szkoleniowy - wydłużenie terminu oceny wniosków złożonych w naborze nr KFS/2/2025/LR

Print Drukuj

Zgodnie z § 7 ust. 11 dokumentu "Zasady przyznawania środków z Krajowego Funduszu Szkoleniowego w Powiatowym Urzędzie Pracy w Jarosławiu w roku 2025" informujemy, że termin rozpatrzenia wniosków o środki z Krajowego Funduszu Szkoleniowego złożonych podczas naboru nr KFS/2/2025/LR prowadzonego w terminie od 29.05.2025 r. do 02.06.2025 r. zostaje wydłużony do 60 dni od daty zamknięcia naboru.
Konieczność wydłużenia terminu rozpatrywania wniosków wynika z bardzo dużej liczby złożonych wniosków i skomplikowanego procesu ich oceny oraz konieczności wyznaczenia Pracodawcom co najmniej siedmiodniowego terminu (nie dłuższego jednak niż 14 dni) na poprawienie wniosków wypełnionych nieprawidłowo.

Informacje o publikacji dokumentu


Mobilny Punkt Informacyjny Funduszy Europejskich w Starostwie Powiatowym w Jarosławiu

Print Drukuj

Serdecznie zapraszamy mieszkańców powiatu jarosławskiego (osoby fizyczne, przedsiębiorców, organizacje pozarządowe, JST) na indywidualne, bezpłatne konsultacje dotyczące pozyskania wsparcia z Funduszy Europejskich.

Jeśli poszukujesz środków na rozwój lub założenie działalności gospodarczej, chcesz uczestniczyć w szkoleniach, dowiedzieć się czy Twój pomysł ma szansę na otrzymanie dofinansowania przyjdź na spotkanie z konsultantem Funduszy Europejskich.

Z pomocy konsultanta będzie można skorzystać 9 lipca 2025 (środa) w godzinach od 9:00 do 11:30 w siedzibie Starostwa Powiatowego w Jarosławiu, 37-500 Jarosław, ul. Jana Pawła II 17.

Celem akcji jest ułatwienie mieszkańcom dostępu do informacji i wiedzy dotyczącej możliwości wsparcia z Funduszy Europejskich oraz pomoc w sprawnej realizacji projektów.

Serdecznie zapraszamy!

 

Zapraszamy również do kontaktu z Lokalnym Punktem Informacyjnym Funduszy Europejskich w Przemyślu.

 

Lokalny Punkt Informacyjny Funduszy Europejskich w Przemyślu

Urząd Marszałkowski Województwa Podkarpackiego

ul. Kościuszki 2, 37-700 Przemyśl

tel. 798 771 080, 798 771 524

​​zapytaj@podkarpackie.pl

https://funduszeue.podkarpackie.pl/

https://pl-pl.facebook.com/gpirzeszow

Załączniki

Informacje o publikacji dokumentu


MPI plakat SP w Jarosławiu (4).pdf

Print Drukuj
Informacje o publikacji dokumentu


Statut prawny i struktura organizacyjna powiatowego urzędu pracy

Print Drukuj
Powiatowy Urząd Pracy w Jarosławiu jako jednostka organizacyjna powiatu wchodzi w skład administracji zespolonej Powiatu Jarosławskiego.

Powiatowy Urząd Pracy jest jednostką sektora finansów publicznych działającą w formie jednostki budżetowej. Nadzór nad działalnością Urzędu sprawuje Zarząd Powiatu Jarosławskiego. Powiatowy Urząd Pracy w Jarosławiu jest jednostką organizacyjną nie posiadającą osobowości prawnej.

Struktura organizacyjna PUP

Kierownictwo urzędu

Stanowisko Imię
i nazwisko
Nr pokoju  Nr tel.
Dyrektor Ewelina Olejarz 108 +48 16 734 11 11 wew. 200
Z-ca Dyrektora Jarosław Cząstka 106 +48 16 734 11 11 wew. 200

Wydział Finansowo - Księgowy (FK)

Stanowisko Nr pokoju Nr tel.
Główny księgowy 310 +48 16 734 11 11 wew. 275
Z-ca Głównego ksiegowego 309 +48 16 734 11 11 wew. 276

Wydział Organizacyjno - Administracyjny (OA)

Stanowisko Nr pokoju Nr tel.
Kierownik wydziału 201 +48 16 734 11 11 wew. 268

Wydział Rejestracji, Ewidencji i Świadczeń (RE)

Stanowisko Nr pokoju Nr tel.
Kierownik wydziału 302 +48 16 734 11 11 wew. 205
Z-ca Kierownika wydziału 302 +48 16 734 11 11 wew. 205

Wydział Obsługi i Realizacji Form Pomocy (FP)

Stanowisko Nr pokoju Nr tel.
Kierownik wydziału 6 +48 16 734 11 11 wew. 204

Wydział Obsługi Pracodawców i Przedsiębiorców (OP)

Stanowisko Nr pokoju Nr tel.
Kierownik wydziału 6 +48 16 734 11 11 wew. 254

Wydział Pośrednictwa Pracy i Poradnictwa Zawodowego (PP)

Stanowisko Nr pokoju Nr tel.
Kierownik wydziału 301 +48 16 734 11 11 wew. 205
Zastępca kierownika wydziału 301 +48 16 734 11 11 wew. 205

Jednoosobowe stanowisko kierownicze do spraw ochrony danych osobowych (IOD)

Stanowisko Nr pokoju Nr tel.
Inspektor Ochrony Danych
Jerzy Dubaj
208 +48 16 734 11 11 wew. 277
iod@jaroslaw.praca.gov.pl

Samodzielne stanowisko do spraw obsługi teleinformatycznej (OI)

Stanowisko Nr pokoju Nr tel.
Starszy informatyk 208 +48 16 734 11 11 wew. 277

Samodzielne stanowisko do spraw analiz rynku pracy (AR)

Stanowisko Nr pokoju Nr tel.
Specjalista do spraw analiz rynku pracy 208 +48 16 734 11 11 wew. 277

Dostępność dla osób ze szczególnymi potrzebami

Stanowisko Nr pokoju Nr tel. adres e-mail
Koordynator dostępności 208 +48 16 734 11 11 wew. 277 dostepnosc@jaroslaw.praca.gov.pl

 

Informacje o publikacji dokumentu


Prace interwencyjne

Print Drukuj
Informacje o publikacji dokumentu


Wniosek o zorganizowanie prac interwencyjnych

Print Drukuj
Informacje o publikacji dokumentu


Giełda pracy na stanowisko ROBOTNIK BUDOWLANY w dniu 07.07.25 r.

Print Drukuj

Osoby chętne do podjęcia zatrudnienia (również niezarejestrowane w Powiatowym Urzędzie Pracy w Jarosławiu) zachęcamy do udziału w giełdzie pracy na stanowisko Robotnik budowlany w firmie REMODOM SP. Z O.O. Rekrutacja jest otwarta dla wszystkich zainteresowanych kandydatów!

 

Ogólny zakres obowiązków:

Wykonywanie prac remontowych, budowlanych i wykończeniowych - głównie dociepleń budynków. Posługiwanie się narzędziami budowlanymi.

Praca na terenie powiatu jarosławskiego. Pracodawca zapewnia dojazd na miejsce wykonywanej pracy.

Wymagania:

wykształcenie podstawowe, umiejętność wykonywania prac wykończeniowych/docieplania budynków

Wynagrodzenie:

Umowa o pracę, wynagrodzenie od 4666 zł do 8000 zł

Miejsce i termin giełdy:

Powiatowy Urząd Pracy w Jarosławiu, ul Słowackiego 2

07.07.2025 r. (poniedziałek) godz. 10:00, pokój 106 (I piętro)

 

Zapraszamy!

Informacje o publikacji dokumentu


Tekst akapitu.png

Print Drukuj
Informacje o publikacji dokumentu


Analizy i opisy sytuacji na lokalnym rynku pracy

Print Drukuj
Analizy roczne opracowane zostały w oparciu o dane statystyczne gromadzone przez Powiatowy Urząd Pracy w Jarosławiu.
W analizach zawarto informacje dotyczące między innymi: kształtowania się stopy bezrobocia, liczby i struktury osób zarejestrowanych w tut. Urzędzie, napływu ofer pracy, działalności aktywizacyjnej tut. Urzędu.
Opracowania zamieszczone na stronie internetowej są również dostępne w formie tradycyjnej (papierowej) w siedzibie Urzędu (ul. Słowackiego 2, Jarosław) w pokoju 208. 

Załączniki

Informacje o publikacji dokumentu


Rynek pracy powiatu jarosławskiego w 2024 r..pdf

Print Drukuj
Informacje o publikacji dokumentu


Rynek pracy powiatu jarosławskiego w 2024 r.

Print Drukuj
Informacje o publikacji dokumentu


Buduj KARIERĘ -program integracji społecznej i zawodowej dla Podkarpacia”

Print Drukuj

Projekt „BUDUJ KARIERĘ – program integracji społecznej i zawodowej dla Podkarpacia” realizowany jest przez NEXORIS Sp. z o. o. w partnerstwie z „EDUPODKARPACIE” Dorota Podolec nr projektu FEPK.07.15-IP.01-0072/23 i jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach programu regionalnego Fundusze Europejskie dla Podkarpacia 2021-2027, PRIORYTET 7 FEPK 07 Kapitał ludzki gotowy do zmian DZIAŁANIE FEPK 07.15 Aktywna integracja.

Celem głównym projektu, jest podniesienie aktywności społecznej wśród 80 osób (44 Kobiety i 36 Mężczyzn) zagrożonych ubóstwem lub wykluczeniem społecznym, zamieszkują na obszarze województwa podkarpackiego w rozumieniu przepisów Kodeksu Cywilnego oraz podjęcie zatrudnienie przez minimum 15 osób (8 Kobiet, 7 Mężczyzn), poprzez realizację kompleksowego programu AKTYWNEJ INTEGRACJI wykorzystującego instrumenty aktywizacji społecznej, zawodowej, edukacyjnej i zdrowotnej, w szczególności usługi reintegracji i rehabilitacji społeczno - zawodowej w okresie 01.11.2024 r. - 31.12.2025 r.

Projekt jest dedykowany osobom posiadającym aktualne orzeczenie o niepełnosprawności, z uwagi na ich szczególnie trudną sytuację związaną z narastającym doświadczeniem dyskryminacji i zagrożenia marginalizacją społeczną i zawodową.

 

Zapewniamy:

- stypendium stażowe

- stypendium szkoleniowe

- zwrot kosztów dojazdu 

- zwrot kosztów opieki nad dziećmi/osobami zależnymi

- catering oraz serwis kawowy (w trakcie zajęć grupowych i szkoleń)

- materiały szkoleniowe

- ubezpieczenie NNW

- badania lekarskie, BHP

 

Dokumentacja rekrutacyjna oraz aktualne informacje o naborach znajduje się na stronie internetowej www.nexoris.pl oraz w Biurze projektu.

 

 

Biuro projektu

„Buduj KARIERĘ-program integracji społecznej i zawodowej dla Podkarpacia”

Al. J. Piłsudskiego 34, 35-001 Rzeszów (C.H. EUROPA II, 4 piętro)             

       Czynne: 8:00 – 16:00 (poniedziałek – piątek) 

Tel.: 882 053 817

E-mail: budujkariere@nexoris.pl 

 

Udział w projekcie jest bezpłatny.

Załączniki

Informacje o publikacji dokumentu


ulotka _Buduj KARIERĘ-program integracji społecznej i zawodowej dla Podkarpaci_ .jpg

Print Drukuj
Informacje o publikacji dokumentu


Rynek pracy powiatu jarosławskiego w 2024 r.

Print Drukuj
Informacje o publikacji dokumentu


Projekt pt. „ODWAŻ SIĘ BYĆ AKTYWNYM”

Print Drukuj

Stowarzyszenie Trampolina Kariery, informuje, iż realizuje projekt pt. „ODWAŻ SIĘ BYĆ AKTYWNYM!” 

Projekt „ODWAŻ SIĘ BYĆ AKTYWNYM!” realizowany jest przez Stowarzyszenie Trampolina Kariery w partnerstwie z SENSORI  Iwona Jacek nr projektu FEPK.07.15-IP.01-0058/23 i jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach programu regionalnego Fundusze Europejskie dla Podkarpacia 2021-2027, PRIORYTET 7 FEPK 07 Kapitał ludzki gotowy do zmian DZIAŁANIE FEPK 07.15 Aktywna integracja.

Celem głównym projektu, jest podniesienie w okresie 01.11.2024 r. – 31.05.2026 r. poziomu aktywności społecznej – zawodowej i zdolności do zatrudnienia 180 (minimum 108 Kobiet) dorosłych niepracujących mieszkańców województwa podkarpackiego zagrożonych ubóstwem i wykluczeniem społecznym z powodu niepełnosprawności poprzez podniesienie niezbędnych umiejętności społecznych oraz kwalifikacji i kompetencji min. 80% Uczestników Projektu oraz podjęcie pracy przez min. 25% z nich, dzięki objęciu ich kompleksową ścieżką reintegracji (realizacja w ramach INDYWIDUALNEJ ŚCIEŻKI REINTEGRACJI)

W ramach projektu zostały zaplanowane następujące formy wsparcia:

  • diagnoza indywidualnych potrzeb i potencjałów uczestnika projektu w tym opracowanie indywidualnej ścieżki reintegracji
  • usługi aktywnej integracji o charakterze społecznym
  •  usługi aktywnej integracji o charakterze edukacyjno-zawodowym - rozwój wiedzy i umiejętności funkcjonowania na rynku pracy
  • usługi aktywnej integracji o charakterze edukacyjno-zawodowym – rozwój kompetencji i kwalifikacji oraz doświadczenia zawodowego
  • usługi aktywnej integracji o charakterze zawodowym

 

Dokumentacja rekrutacyjna oraz aktualne informacje o naborach znajduje się na stronie internetowej www.trampolinakariery.pl oraz w Biurze projektu.

Biuro projektu:
Stowarzyszenie Trampolina Kariery
Piłsudskiego 34, 35-001 Rzeszów (C.H. EUROPA II – 4 piętro)

Czynne: 8:00-16:00 (poniedziałek-piątek)
tel.: 724 908 850

e-mail:  odwazsie@trampolinakariery.pl

 

Udział w projekcie jest bezpłatny.

Załączniki

Ulotka.jpg 2146 KB
Informacje o publikacji dokumentu


Ulotka.jpg

Print Drukuj
Informacje o publikacji dokumentu