Aktualności

Nowy obowiązek pracodawców zgłaszania ofert pracy do systemu ePraca

Od 01.06.2025 r. w związku z wejściem w życie ustawy z dnia 20 marca 2025 r. o rynku pracy i służbach zatrudnienia, niektóre instytucje będą zobowiązane do obowiązkowego zgłaszania ofert pracy do systemu ePraca  (dawna Centralna Baza Ofert Pracy).

W art. 83 ust. 2 pkt 1 tej ustawy określono, że oferty pracy obowiązkowo zgłaszają podmioty, o których mowa w art. 4 ust. 1 ustawy z dnia 6 września 2001 r. o dostępie do informacji publicznej (Dz. U. z 2022 r. poz. 902) tj.:

  1. Organy władzy publicznej; 
  2. Organy samorządów gospodarczych i zawodowych;
  3. Podmioty reprezentujące zgodnie z odrębnymi przepisami Skarb Państwa;
  4. Podmioty reprezentujące państwowe osoby prawne albo osoby prawne samorządu terytorialnego oraz podmioty reprezentujące inne państwowe jednostki organizacyjne albo jednostki organizacyjne samorządu terytorialnego;
  5. Podmioty reprezentujące inne osoby lub jednostki organizacyjne, które wykonują zadania publiczne lub dysponują majątkiem publicznym, oraz osoby prawne, w których Skarb Państwa, jednostki samorządu terytorialnego lub samorządu gospodarczego albo zawodowego mają pozycję dominującą w rozumieniu przepisów o ochronie konkurencji i konsumentów.
Informacje o publikacji dokumentu